søndag 17. august 2014

Super helg

Noen helger suser forbi uten at man egentlig ikke har gjort noe som helst. Denne helgen er en slik helg jeg kommer til å leve lenge på, for det har skjedd så mye hyggelig.

Vi startet helgen med en rolig start på morgenen før Asgeir dro på jobb kl 1200. Da Anna Sofie sovnet i vognen gikk vi en lang tur før vi dro på besøk til mamma og pappa. Mamma hadde laget grøt og Anna Sofie fikk smake smørgrøt for første gang. 

Etter vi hadde spist kom Lene og Ada innom og vi tok med barna i stallen og så på alle dyrene, og selvfølgelig en tur innom trampolinen på gården. Det er så gøy å se hvor godt Ada og Anna Sofie nå leker sammen, og jeg tror de kommer til å bli veldig gode venninner! 


Jeg var hos mamma og pappa hele lørdagen. De skulle passe Anna Sofie da Asgeir og jeg skulle på besøk til Lene og Andre. Anna Sofie overnattet, og når mamma spurte om hun ville det, kom det bare et stort smil:) 

Når Asgeir kom hjem fra jobb, kjørte vi oppover til Lene og Andre i Porsgrunn. De hadde ordnet til et helt fantastisk ostefat, med masse deilige oster. Jeg tror aldri jeg har sett et så gjennomført ostefat før. Det var så godt, og vi satt og spiste og pratet til sent på kveld.

Lene og Andre, takk for en kjempetrivelig kveld med supert vertskap! Vi gleder oss til vi kan gjenngjelde den!



I dag har vi vært på Finne gård i Skien og plukket mais, sammen med mamma og pappa. Jeg elsker fersk mais og vi plukket derfor masse, så vi har helt frem til neste år.


Etter vi hadde plukket den maisen vi skulle ha, var det satt opp griller som vi kunne bruke. Vi grillet mais med smør og salt på. Nam det smakte altså. 


Det er så herlig med slike helger hvor vi har mye på programmet, med som det ikke er noe stress med. Nå skal jeg ordne litt praktisk til barnehagen i morgen, så er vi klar for en ny uke.

Hanne Marie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar